Uwaga zawodnicy Pucharu Polski Junior Buggy. W sobotę (7.06) nie będzie treningu przed IV rundą PPJB. Będzie to spowodowane wynajęciem toru oraz parku maszyn. Jednocześnie informujemy, że park maszyn dla zawodników będzie otwarty dopiero w niedzielę rano od godz. 6.30. Prosimy o przekazanie tych informacji wśród kolegów zawodników i mechaników.
W tym sezonie nie ma zgłoszeń rocznych. Pamiętajcie o każdorazowym wysyłaniem zgłoszenia do klubu (na adres gawron@ak-rzemieslnik.pl). Prosimy o zgłaszanie się w terminach, ma to wpływ na wysokość wpisowego.
Przypominamy, że zgodnie z regulaminem uzupełniajacym opłata wpisowego jest przyjmowana jedynie w gotówce w biurze zawodów.
Harmonogram IV rundy PP Junior Buggy 7.30 - Otwarcie biura zawodów i wydawanie dokumentów 8.20 - Obowiązkowa odprawa z zawodnikami 8.30-10.00 - Badanie kontrolne 9.45-10.30 - Treningi wolne 10.45 - Trening oficjalny 11.30 - II posiedzenie ZSS 11.45 - I kwalifikacja 12.45 - II kwalifikacja 13.45 - III kwalifikacja 15.00 - Biegi finałowe D, C, B, A
Puchar Polski Junior Buggy (dawniej KJS-Rallycross) wywodzi się z popularnych "Szayowozów". Uczestnicy startują na torze w Słomczynie według uproszczonych zasad znanych z Rallycrossu. Aby wystartować wystarczy mieć ukończone 14 lat i dużo sportowego zapału. Prawo jazdy nie jest potrzebne, aby zacząć się ścigać.
Szayowóz to pojazd zbudowany na podzespołach Fiata 126p. Konstruktorem ramy jest inż. Jerzy Kwiatkowski. Szkieletem konstrukcji jest rama przenoszącą siłę 4.500 kg wykonana zgodnie z załącznikiem "J" i przepisami FIA dotyczących klatek bezpieczeństwa! Wokół pojazdu (z przodu, z tylu oraz po bokach) znajdują się zderzaki zapobiegające bliskich spotkań z innymi pojazdami. Pozostała cześć nadwozia to podłoga, błotniki i boczki z tworzyw sztucznych oraz przednia maska.
Silnik pochodzący z Fiacika zazwyczaj zostaje podany przeróbce SZAYA 1. Układ wydechowy seryjny lub wykonany specjalnie do szayowozu przez firmę Michael. Cała jednostka odpowiednio zestrojona pozwala na uzyskanie 28-30 KM. Skrzynia biegów seryjna. W układzie hamulcowym jedyna przeróbka jest zamontowanie czterech jednakowych tłoczków. Zawieszenie jest seryjne, jedyna przeróbka dotyczy przedniego resoru (wyjecie dwóch piór). Układ kierowniczy pochodzi z Cinquecento.
Szybka jazda szayowozem polega na pokonywaniu zakrętów poślizgami. Szayowoz pokonuje szybciej zakręt jadąc "bokiem" niż "na okrągło" (w przeciwieństwie do zwykłych aut). Opanowanie pojazdu nie jest łatwe, powodem jest mała masa pojazdu z napędem na tylna oś i słabo dociążonym przodem, perfekcyjna jazda wymaga długotrwałych treningów.
Kalendarz Pucharu Polski Junior Buggy 2014:
I runda - 27.04.2014 Słomczyn II runda - 11.05.2014 Słomczyn III runda - 25.05.2014 Słomczyn IV runda - 08.06.2014 Słomczyn V runda - 31.08.2014 Słomczyn VI runda - 14.09.2014 Słomczyn VII runda - 05.10.2014 Słomczyn VIII runda - 19.10.2014 Słomczyn
dowiedz się więcej na oficjalnej stronie Pucharu Polski Junior Buggy