HISTORIA
Automobilklub Rzemieślnik powstał w roku 1975 jako Autoklub Rzemieślnik, przy Cechu Rzemiosł Motoryzacyjnych w Warszawie. Prezesem - założycielem był Mirosław Krawczyk, osoba znana i poważana w kręgach warszawskiego rzemiosła motoryzacyjnego, w owych czasach także działacz Stronnictwa Demokratycznego, Prezes Krawczyk zgromadził wokół siebie grupę osób zainteresowanych spor tami motorowymi, stąd, tradycyjnie, właśnie sport leży w centrum zainteresowania Klubu, co zapisano później w jego statucie. A związki z rzemiosłem? Wtedy czynnym miłośnikiem sportów samochodowych musiał być, prawie z definicji, rzemieślnik, najczęściej również działający w branży samochodowej. Powiązania z Cechem pozwoliły na uzyskanie niewielkiego lokalu, mieszczącego się przy ulicy Podwale, w którym można było prowadzić, prawie amatorsko wspieraną głównie entuzjazmem członków, działalność klubową. Przyznajmy że pierwsza grupa członków i zawodników Rzemieślnika wywodziła się z zasłużonego Automobilklubu Warszawskiego (obecnie Automobilklubu Polski), w którym nie potrafili oni zrealizować swych ambicji. A więc mieszanka wizji Prezesa Mirosława Krawczyka, życzliwości warszawskiego Cechu Rzemiosł Motoryzacyjnych i niezadowolenia kilku członków Automobilklubu Warszawskiego stworzyła podwaliny pod jeden z najważniejszych klubów motorowych w Polsce. Automobilklub Rzemieślnik przez te 37 lat stał się organizacją, bez której krajowa scena sportów samochodowych z pewnością nie wyglądałaby tak jak dzisiaj.
W roku 1982 Automobilklub Rzemieślnik uzyskał osobowość prawną jako odrębne stowarzyszenie. Od tej daty nic nie łączy go z rzemiosłem prócz tradycyjnej nazwy. Zmienił też siedzibę - początkowo korzystał z lokalu przy ulicy Świętokrzyskiej (który wykorzystuje do dziś), potem zaś przejął znacznie większe pomieszczenia przy ulicy Żytniej. W roku 1990 Autoklub przemianowano na Automobilklub. Automobilklub Rzemieślnik jest od połowy lat osiemdziesiątych członkiem zwyczajnym PZM. Zapyta ktoś, jakim sposobem względnie młody klub tak szybko stał się jednym z najbardziej liczących się w większości dyscyplin krajowego sportu samochodowego? Odpowiedź jest prosta; Automobilklub Rzemieślnik jest jedyną w Polsce organizacją poświęcającą wszystkie swe dochody rozwojowi wszelkich form sportu samochodowego. Dochody te w przeważającej części pochodzą z prowadzenia największej w Polsce giełdy samochodowej - na terenie byłego lotniska w Słomczynie pod Grójcem. Obecnie miejsce na którym odbywa się co niedziela giełda oraz przyległe części lotniska są własnością Automobilklubu, co daje nam wielką swobodę działania i pozwala myśleć o rozwoju w wielu dziedzinach. Wspomnijmy jeszcze tylko, że przed giełdą w Słomczynie Rzemieślnik prowadził w latach 1986-1991 giełdę na terenach lotniska Bemowo w Warszawie, przy ulicy Powstańców Śląskich. Ten, jak się okazuje bardzo słuszny „giełdowy" pomysł na zarabianie pieniędzy zawdzięczamy głównie właśnie Prezesowi Mirosławowi Krawczykowi.
By zakończyć kwestie historyczne - Mirosław Krawczyk był Prezesem Zarządu Rzemieślnika do roku 1994, a obecnie pełni dożywotnio funkcję Prezesa Honorowego Klubu. W latach 1994 - 1998 Prezesem zarządu był znany działacz PZM, były zawodnik rajdowy, Grzegorz Lewandowski. Po nim, na jeden rok, funkcję tę przejął były zawodnik motocyklowy pilot rajdowy i kierowca wyścigowy, Andrzej Wodziński. Później Prezesem był również działacz PZM, Piotr Tonderski.
Obecnie Prezesem Automobilklubu Rzemieślnik jest zawodnik wyścigowy Sebastian Kołakowski.