Zgłoszenia przez INSIDE PZM - w tym sezonie zgłoszenia do zawodów przyjmowane będą przez system online inside.pzm.pl. Zawodnik loguje się na swój profil i wypełnia dane, które są następnie przesyłane do organizatora. W razie problemów z działaniem systemu prosimy o kontakt z klubem.
Harmonogram VI rundy PP Junior Buggy
7.30 - Otwarcie biura zawodów i wydawanie dokumentów
8.20 - Obowiązkowa odprawa z zawodnikami
8.30-10.00 - Badanie kontrolne
9.45-10.30 - Treningi wolne
10.45 - Trening oficjalny
11.45 - I kwalifikacja
13.00 - II kwalifikacja
14.15 - III kwalifikacja
po zakończeniu III kwalifikacji - III posiedzenie ZSS
16.00 - Biegi finałowe D, C, B, A
Puchar Polski Junior Buggy (dawniej KJS-Rallycross) wywodzi się z popularnych "Szayowozów". Uczestnicy startują na torze w Słomczynie według uproszczonych zasad znanych z Rallycrossu. Aby wystartować wystarczy mieć ukończone 14 lat i dużo sportowego zapału. Prawo jazdy nie jest potrzebne, aby zacząć się ścigać.
Szayowóz to pojazd zbudowany na podzespołach Fiata 126p. Konstruktorem ramy jest inż. Jerzy Kwiatkowski. Szkieletem konstrukcji jest rama przenoszącą siłę 4.500 kg wykonana zgodnie z załącznikiem "J" i przepisami FIA dotyczących klatek bezpieczeństwa! Wokół pojazdu (z przodu, z tylu oraz po bokach) znajdują się zderzaki zapobiegające bliskich spotkań z innymi pojazdami. Pozostała cześć nadwozia to podłoga, błotniki i boczki z tworzyw sztucznych oraz przednia maska.
Silnik pochodzący z Fiacika zazwyczaj zostaje podany przeróbce SZAYA 1. Układ wydechowy seryjny lub wykonany specjalnie do szayowozu przez firmę Michael. Cała jednostka odpowiednio zestrojona pozwala na uzyskanie 28-30 KM. Skrzynia biegów seryjna. W układzie hamulcowym jedyna przeróbka jest zamontowanie czterech jednakowych tłoczków. Zawieszenie jest seryjne, jedyna przeróbka dotyczy przedniego resoru (wyjecie dwóch piór). Układ kierowniczy pochodzi z Cinquecento.
Szybka jazda szayowozem polega na pokonywaniu zakrętów poślizgami. Szayowoz pokonuje szybciej zakręt jadąc "bokiem" niż "na okrągło" (w przeciwieństwie do zwykłych aut). Opanowanie pojazdu nie jest łatwe, powodem jest mała masa pojazdu z napędem na tylna oś i słabo dociążonym przodem, perfekcyjna jazda wymaga długotrwałych treningów.
Podczas zawodów Pucharu Polski Junior Buggy na torze w Słomczynie zadebiutuje nowy cykl czyli National 2015. W skład nowej klasy wchodzą auta Fiat Seicento i Cinquecento. National powstał z inicjatywy zawodników i Automobilklubu Rzemieślnik, aby stworzyć tani serial dla aut seryjnych z podstawowym sportowym wyposażeniem bezpieczeństwa. Udało się obniżyć koszta organizacyjne dzięki połączeniu National z serią PPJB. To pozwoliło na obniżenie wpisowego względem innych seriali wyścigowych.
Fiaty Seicento i Cinquecento pojawią się przy wszystkich eliminacjach PPJB na torze w Słomczynie. Wymogi wobec zawodników to licencja wyścigowa, oraz ubiór z utraconą homologacją.
Kalendarz - Puchar Polski Junior Buggy i National 2015:
1. runda PPJB - 26.04.2015
2. runda PPJB - 10.05.2015
3. runda PPJB - 24.05.2015
4. runda PPJB - 14.06.2015
5. runda PPJB - 28.06.2015
6. runda PPJB - 12.07.2015
7. runda PPJB - 02.08.2015